Portalen – gemensamt
Här på Portalen finns information som är viktig för oss alla.
Här på Portalen finns information som är viktig för oss alla.
Sedan oktober 2020 har leveranserna av mejeriprodukter från stadens avtal med Skånemejerier samlevererats med Grönsakshallen som är Helsingborgs stads leverantör av frukt och grönsaker ut till köken. Detta samarbete bidrar till minskade transporter in i staden.
Senast 19 april måste du som redan har Teams registrera dig för en säkrare inloggning. För att öka säkerheten och se till så att ingen obehörig kan ta sig in på ditt konto, inför Helsingborgs stad tvåfaktorsinloggning.
Gråmulen måndag och snöstorm i helgen. Vad passar då inte bättre än att sätta färg på veckan med lite färgglatt kopieringspapper!
Vår post hämtas och lämnas av Postnord. Lägg därför breven i postfacken på din arbetsplats. Stadens kuvert med streckkod och ”porto betalt” har tagits fram för denna interna service. Du ska därför inte lägga posten i de gula brevlådorna på stan. Portokostnaden för brev som lagts fel blev cirka 50 000 kronor förra året.
Den 1 april rullar nya avtal för Storköksutrustning igång - ett för varor och ett för service och reparation.
Hör av dig till avtalsansvarig om du har erfarenheter av vår solskyddsleverantör.
I år firar vi in påsken med ett nytt avtal för kontorsmaterial!
Använder du sociala medier i ditt arbete? Då behöver du känna till att vi har uppdaterat instruktionerna.
Behöver du ett diarienummer för ett ärende som ska behandlas politiskt? Vill du lämna in ärenden och handlingar för beslut av kommunstyrelsen och kommunfullmäktige? Då ska du vända dig till stadskansliet. De har en ny e-postadress för dessa ärenden.
Avtal om juridiska informationstjänster håller nu på att tecknas med tre leverantörer.