Om du är anställd inom Helsingborgs stad så kan du logga in för att få tillgång till all information och funktionalitet. Fyll i dina vanliga dator-inloggninsuppgifter nedan och klicka på logga in.
Användarnamnet och lösenordet till ditt konto på intranätet är alltid samma som du använder för att logga in på din jobbdator.
Besök webbadressen login.helsingborg.se och följ instruktionen, för att skapa ett nytt lösenord. Om det blir problem kontakta Servicedesk på telefon 10 50 50.
Här kan du läsa hur Helsingborgs stad kommunicerar, hur vi arbetar med kommunikation och vad du kan få hjälp med av stadens kommunikatörer.
Och du som är kommunikatör: här kan du läsa hur vi jobbar med vårt varumärke, med bilder, filmer och texter samt med våra kommunikationskanaler som till exempel social media och webb.
Kontakta en kommunikatör
En kommunikatör är ett stöd när du ska planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp, både internt och externt.
Fundera på den målgrupp som är viktig för din kommunikation. Var söker de information? Hur vill de ha sin information paketerad? Var når du dem bäst? Och framförallt: hur vet du efteråt om du har lyckats?
Var jobbar du (till exempel förvaltning, avdelning, enhet)?
Syfte
Hur ska du nå syftet? Var konkret. Ta fram mål.
Innehåll
Vad är det vi ska informera om? Vad är viktigast i informationen?
Målgrupp
Vilka är din målgrupps intressen och behov?
Ansvar
Vem ska eventuellt underhålla eller följa upp?
Tidplan
Hur lång ska insatsen vara?
Nätverk för kommunikatörer
Kommunikatörsnätverket är en frivillig sammanslutning och ett stöd för alla som jobbar med kommunikation. Vi träffas regelbundet för att dela erfarenheter, kunskaper och inspirera varandra. Vill du vara med? Skicka ett mejl till kerstin.artman@helsingborg.se eller ring 042-10 50 71.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.