Portalen – gemensamt
Här på Portalen finns information som är viktig för oss alla.
Här på Portalen finns information som är viktig för oss alla.
Den 14 och 15 april har vi bytt sim-kort i våra mobiler. I och med bytet till Telenor så kommer vissa åt sin röstbrevlåda direkt. Andra får det inte att fungera. Det beror på vad du har för abonnemang. Här får du tips på hur du gör för att aktivera ditt mobilsvar i telefonen.
Sedan oktober 2020 har leveranserna av mejeriprodukter från stadens avtal med Skånemejerier samlevererats med Grönsakshallen som är Helsingborgs stads leverantör av frukt och grönsaker ut till köken. Detta samarbete bidrar till minskade transporter in i staden.
Senast 19 april måste du som redan har Teams registrera dig för en säkrare inloggning. För att öka säkerheten och se till så att ingen obehörig kan ta sig in på ditt konto, inför Helsingborgs stad tvåfaktorsinloggning.
Gråmulen måndag och snöstorm i helgen. Vad passar då inte bättre än att sätta färg på veckan med lite färgglatt kopieringspapper!
Vår post hämtas och lämnas av Postnord. Lägg därför breven i postfacken på din arbetsplats. Stadens kuvert med streckkod och ”porto betalt” har tagits fram för denna interna service. Du ska därför inte lägga posten i de gula brevlådorna på stan. Portokostnaden för brev som lagts fel blev cirka 50 000 kronor förra året.
Idag plockas stadens interna chattbot Sam ned från intranätet. Anledningen är byte av leverantör och Sam väntas återkomma till intranätet igen efter påsk, den 6 april.
Den 1 april rullar nya avtal för Storköksutrustning igång - ett för varor och ett för service och reparation.
Hör av dig till avtalsansvarig om du har erfarenheter av vår solskyddsleverantör.
I år firar vi in påsken med ett nytt avtal för kontorsmaterial!
Använder du sociala medier i ditt arbete? Då behöver du känna till att vi har uppdaterat instruktionerna.