Portalen – gemensamt
Här på Portalen finns information som är viktig för oss alla.
Här på Portalen finns information som är viktig för oss alla.
Digitaliseringsavdelningen på stadsledningsförvaltningen bjöd in till en gemensam dag om digitalisering på hotell SeaU. Var du där? 250 personer från både förvaltningar och bolag deltog. Det blev en dag med spännande föreläsningar och lärdomar om hur staden på olika sätt jobbar med digitalisering.
Beställarutbildningen - är till för dig som är anställd i staden och den lär dig att spara tid och pengar när du ska beställa något. Den lär dig hitta bland stadens avtal och att använda dem rätt. Teuta och Kent berättar hur du ska handla och varför. Direktupphandlingsutbildningen - är för blivande direktupphandlare i staden...
För att alla helsingborgare ska uppleva trygghet och en god livskvalitet måste alla former av våld och kränkningar upphöra. Arbetet med att förebygga och förhindra våld i nära relationer är avgörande för att bidra till en trygg och säker stad. Därför satsar vi på att utveckla det tidigt förebyggande arbetet mot till exempel våld i nära relation, hedersrelaterat våld och förtryck samt prostitution.
Att fönster öppnas och att någon glömmer att stänga kan hända på vilken arbetsplats som helst. Men det är så klart en säkerhetsrisk. För att lösa problemet har digitaliseringsavdelningen tagit fram tjänsten Säkra fönster. Den hjälper dig att hålla koll på om det finns fönster öppna på din arbetsplats när arbetsdagen är slut.
Man skulle kunna tror att 70-talet är förbi sedan länge, men det är faktiskt inte helt sant. Det finns fortfarande chans att uppleva 1972. Passa på att resa tillbaka i tiden tillsammans med dina kollegor. 70-talslägenheten ger er en möjlighet att dela varandras erfarenheter och minnen, men också skapa nya tillsammans. Varför inte kombinera ett besök med mötet ni ändå ska ha eller APT för den lilla personalgruppen?
Det finns en ny e-tjänst för att beställa digitala tjänster och produkter av digitaliseringsavdelningen. Till exempel e-tjänster, webbplatser och produkter som rör IoT, Internet of Things, där föremål har inbyggd uppkoppling och elektronik via internet. Syftet är att göra det enklare och tydligare att beställa för dig som kund.
Med årets första snö vill vi påminna om stadens avtal för vinterrenhållningen.Staden har för en tredje säsong avtal med Gustav Nilsson EF. Det är viktigt att säkerställa att de verksamheter som har behov av vinterrenhållning har lagt in sina kartor i stadens GIS-system samt säkerställt att samtliga kontaktuppgifter är korrekta. Vi vill påminna om att...
Inflationen ökar och matpriserna stiger. Fler får det svårt att få ekonomin att gå ihop men 3 av 4 känner skam över att prata om ekonomiska problem och frågar inte själva om hjälp. Jobbar du i en verksamhet där du möter personer som har problem med sin ekonomi? Tillsammans kan vi hjälpa fler.
I januari byter Helsingborg kontaktcenter till ett modernare kontaktcentersystem för telefoni och ärendehantering. Det ska bidra till djupare kundsinsikter för hela staden, att bättre förstå kundernas behov och göra det lättare att följa ärenden.
Den 7 november publicerades en nyhet om god man-uppdraget i Helsingborgs dagblad, HD. Enligt HD-nyheten tvingas hustrun att bli god man vid makens sjukdom, samt ansvara för sekretessbelagda pärmar. Artikeln har lett till en del frågor. Överförmyndarenheten reder ut vad som gäller.