Skydda dig och stadens data – Återställa iPad och registrera MFA

CE
Camilla Elisson
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Våren 2021 förstärkte Helsingborgs stad IT-säkerheten genom att påbörja införandet av funktionen tvåfaktorsinloggning (Multi Factor Authentication – MFA). Staden tar nu ytterligare ett steg att öka IT-säkerheten genom att bland annat uppdatera och förnya de system som styr över stadens tekniska utrustning, till exempel iPad, telefon och dator.

Vi behöver nu din hjälp, som förtroendevald, att öka säkerheten genom att i given ordning

  • Återställa din iPad
  • Registrera dig med MFA

Det är viktigt att du först återställer din iPad och därefter registrerar dig med MFA.

Du behöver återställa din iPad så snart som möjligt.

Här hittar du instruktioner om hur du ska återställa din iPad!

Här hittar du en kortversion av instruktionerna om hur du ska återställa din iPad!

Här hittar du information om tvåfaktorsinloggning (MFA) och hur du registrerar dig!

Vill du ha hjälp av oss att återställa och registrera?
Vill du ha hjälp med att återställa och registrera, ska du ta kontakt med Supportcenter,
042-10 50 00.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.