Så gör du om du har problem med att komma åt mobilsvar i telefonen

MN
Maria Nordstrand
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Den 14 och 15 april har vi bytt sim-kort i våra mobiler. I och med bytet till Telenor så kommer vissa åt sin röstbrevlåda direkt. Andra får det inte att fungera. Det beror på vad du har för abonnemang. Här får du tips på hur du gör för att aktivera ditt mobilsvar i telefonen.

Om du har en telefon med mobil anknytning, det vill säga ett telefonnummer som inleds med 042-10, så är mobilsvar avstängt när du har bytt sim-kort. Om du vill aktivera mobilsvar så skickar du ett sms till 222 med texten svarare på. Därefter kan du hantera mobilsvar genom att ringa *888.

Du som har ett vanligt mobilabonnemang behöver inte göra något. För dig är funktionen redan aktiverad. Du når mobilsvar genom att ringa 888.

Vill du stänga av funktionen mobilsvar så skickar du ett sms till 222 och skriver svarare av.

Mer information

Mejla till operatorsbyte.telenor@helsingborg.se om du har frågor eller vill ha mer information.

Se om du kan hitta svar på dina frågor i vår FAQ.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.