Så gör du om du har problem med att komma åt mobilsvar i telefonen
Den 14 och 15 april har vi bytt sim-kort i våra mobiler. I och med bytet till Telenor så kommer vissa åt sin röstbrevlåda direkt. Andra får det inte att fungera. Det beror på vad du har för abonnemang. Här får du tips på hur du gör för att aktivera ditt mobilsvar i telefonen.
Om du har en telefon med mobil anknytning, det vill säga ett telefonnummer som inleds med 042-10, så är mobilsvar avstängt när du har bytt sim-kort. Om du vill aktivera mobilsvar så skickar du ett sms till 222 med texten svarare på. Därefter kan du hantera mobilsvar genom att ringa *888.
Du som har ett vanligt mobilabonnemang behöver inte göra något. För dig är funktionen redan aktiverad. Du når mobilsvar genom att ringa 888.
Vill du stänga av funktionen mobilsvar så skickar du ett sms till 222 och skriver svarare av.
Mer information
Mejla till operatorsbyte.telenor@helsingborg.se om du har frågor eller vill ha mer information.