HR-avdelningen
På HR-avdelningen arbetar vi med att ge stöd till förvaltningens chefer i sin arbetsgivarroll så att de kan fatta välgrundade beslut samt på ett hållbart sätt driva utveckling och genomföra förändringar utifrån verksamhetens behov på kort och lång sikt.
Vi stöttar också administrativ personal inom HR-administration, samordnar förvaltningsgemensamma rutiner och processer inom HR-området och utgör kanal i det stadsgemensamma HR-arbetet.
Vårt stöd omfattar hela kompetensförsörjningprocessen ur såväl ett operativt som strategiskt perspektiv.
Vårt arbete grundar sig i stadens
samt
Vår avdelning är uppdelad på tre team med olika ansvarsområden:
- Team HR-samordning
- Team HR-partner
- Team Bemanning
HR-avdelningen support:
042-10 35 00 alt hravdelningensff@helsingborg.se
Telefontid måndag till fredag 11.00-14.00 med lunchstängt 12.00-13.00
Bemanningsenheten/Vikariebanken support:
042-10 35 55 alt vikariebanken.sff@helsingborg.se
Telefontid måndag 11.00-12.00, onsdag till fredag 10.00-12.00