Annika Segerheden på stadsledningsförvaltningen
Annika Segerheden arbetar som HR-konsult på stadsledningsförvaltningen. Hon är föreslagen till utmärkelsen årets serviceupplevelse i kategorin intern service.
I Annikas uppdrag ingår att samordna, förvalta och vidareutveckla stadens rekryteringsprocess. Hon förvaltar och utvecklar också stadens HR-system samt utbildar och ger support gentemot förvaltningsansvariga.
Annika har föreslagits av två olika personer. Så här säger personerna som har föreslagit Annika till årets serviceupplevelse:
”Hur vet man vad som är god service? Är det inte individuellt vad man värdesätter? Somliga kanske värdesätter snabb återkoppling, andra någon som kan komma med nya infallsvinklar till ett problem eller uppgift och en tredje vill bara bli lyssnad på. Oavsett vad du värdesätter eller bedömer vara ”god service” så får du det av Annika Segerheden. I hennes värld existerar bara du. Det viktigaste för henne är att hjälpa just dig, att lösa just ditt problem eller hjälpa dig att hitta någon som kan. Det finns ingen fråga som är oviktig eller mindre prioriterad för henne. Om det är viktigt för dig – så är det viktigt för Annika! Jag kan ge oräkneliga exempel på tillfällen, men det känns överflödigt eftersom varje möte med Annika skulle kunna utses till årets serviceupplevelse. Så bra är hon!”
”Annika har en särskild förmåga att ge service och samtidigt få oss att arbeta smartare. Hon är förbättringsaktivt med stort engagemang och en servicenivå som är skyhög. Hon har alla förvaltningars bästa i sitt fokus och delar med sig generöst av sin kompetens. Hennes pedagogiska attityd gör att svåra saker blir enklare att förstå för oss användare. Hon knyter samman förvaltningarnas olika behov till ett effektivt användningsområde för oss alla som gör att det blir just ett smart arbetssätt. Vi lämnar alltid ett möte med Annika och känner att vår fråga var viktig och det dröjer inte länge tills hon presenterar en lösning som vi kan använda i vår praktiska vardag.”