Jessica Dahlberg på socialförvaltningen

Jessica Dahlberg arbetar som systemförvaltare på socialförvaltningen. Hon är vinnare av utmärkelsen årets serviceupplevelse i kategorin intern service.
Juryns motivering:
Jessica ser helhet, tänker nytt, arbetar proaktivt och har ett effektivt arbetssätt. Hon är en inspiration för andra och hennes bemötande, tillgängliga arbetssätt och förmåga att ta hand om problem innan det blir problem ger en serviceupplevelse utöver den vanliga. Alla vill ha en Jessica på sin arbetsplats!
Som förvaltare för verksamhetssystemet ProCapita/Lifecare arbetar Jessica med att utbilda och på olika sätt stötta förvaltningens personal i systemet.
Så här säger personerna som har föreslagit Jessica till årets interna serviceupplevelse:
1: ”Vi som använder ProCapita vet att det ibland blir fel. Det kan till exempel vara en beslutsklubba som hamnat fel eller en insats som verkställts trots att den inte ska verkställas ännu. Vad hade vi gjort om inte Jessica Dahlberg fanns och kunde rätta till de misstag vi gjort? Jessica finns alltid ett samtal bort, och kan hon inte svara när man ringer ser hon till att återkoppla så fort hon kan. Det är inte bara att Jessica är så tillgänglig som gör henne till en serviceinriktad person, utan hon är snabb också. Riktigt snabb. Alla samtal jag haft med henne har pågått i max två minuter och sen har problemet varit löst. Jessica är trygg, professionell och pedagogisk i sin vägledning. Hon får oss inte heller att känna oss jobbiga när vi ringer, utan vi bemöts alltid med glädje och vänlighet. Hennes kompetens och servicekänsla är otroligt värdefull för oss i förvaltningen och jag och min rumskamrat säger ofta ’hur skulle det se ut om inte hon fanns här?’. Jessica är en riktig stjärna och förtjänar att premieras för det arbete hon gör.”
2: ”Hon är lätt att nå och återkopplar alltid. Hon hjälper till direkt på ett snabbt och effektivt sätt. Hon har tålamod när man inte förstår och vet ALLT om Procapita. Något som hade tagit mig ibland timmar att lösa, löser hon på några minuter över telefon. Jessica är alltså expert på dokumentationssystemet Procapita och är tillgänglig för mig och mina medarbetare. Jag vet inte hur vår verksamhet hade fungerat utan hennes service och kunskap.”
3: ”Jessica möter en alltid med ett leende, oavsett vad man ställt till med i systemen. Hon löser och ser till att förklara vad som gått fel. På fredagsrundorna när hon går runt för att se om vi har problem med systemen kommer hon som en glädjefläkt in på våra rum med sin dator i högsta hugg, beredd att hjälpa till. Tillgänglighet, omtanke, service, värme, lösningsfokuserad och med ett personligt bemötande kantat av ett leende som smittar är Jessica den perfekta kandidaten att bli nominerad.”
4: ”Jag vet inte vad jag eller mina kollegor hade gjort utan Jessica! Så fort journalsystemet inte fungerar är hon alltid redo att hjälpa till, hon är snabb, snäll och kan lösa det mesta med ett leende.”
5: ”Jessica tar sig alltid tiden för att ställa upp för frågande och förvirrade kollegor och medarbetare. Gör sig tillgänglig och är pedagogisk i sitt bemötande av samtliga problem som kan uppstå. Jessica tar därutöver alltid sig en extra runda till alla medarbetare varje fredag, redo för frågor och att hjälpa till. Jessica bör hyllas och krönas i årets serviceupplevelse på grund av sin förmåga att alltid vara tillgänglig, alltid vara redo att hjälpa till och med ett ständigt leende på läpparna. Tack för att du är du!”
6: ”Jag har arbetet i förvaltningen i mer än 7 år under hela den tiden har Jessica arbetat här. Hon har hand om vårt datasystem först procapita och nu Life Care. Man kan när som helst ringa Jessica med vilka frågor som helst och blir alltid vänligt bemött. Jag har aldrig varit med om att hon inte löst ett problem. Ibland ställer vi till det ordentligt och hon får jobba mycket för att ställa saker och ting till rätta men alltid med ett leende. varje fredag går hon runt i hela huset och frågar om vi har några problem med systemet och hjälper till. Hon har gjort detta i alla de åren jag arbetat i förvaltningen. Jag tror Jessica är den mest service minded person jag mött. Hon förtjänar att hyllas och jag vet att alla i organisationen tycker det.”