Maria Billving, Hanna Johansson och Burim Abazaj på Helsingborgshem
Maria, Hanna och Burim arbetar på Helsingborgshem. Tillsammans vann de utmärkelsen årets serviceupplevelse i kategorin extern service 2018/2019.
Vinnare av 2018/2019 års utmärkelse Årets serviceupplevelse i kategorin Extern service
Juryns motivering: Maria, Hanna och Burim visar genom sitt goda samarbete hur omtanke, professionalitet och ett varmt välkomnande leder till ökad trygghet för kunden. Med aktivt lyssnande har de skapat en serviceupplevelse utöver det vanliga. De prisas för hur de tar kundens fokus och tillsammans ser på saker med nya ögon.
Maria Billving arbetar som sälj och uthyrningsansvarig. Hon ansvarar för in- och utflyttningar, besiktningar, visningar och kontraktskrivning. Hanna Johansson är kundansvarig. Hon ansvarar för alla lägenheters underhåll, beställningar och problem som kunden har under boendetiden. Burim Abazaj är fastighetsvärd. Han ansvarar för att fastigheterna och området sköts om och ser snyggt och prydligt ut.
Så säger personen/personerna som har föreslagit Maria, Hanna och Burim till årets serviceupplevelse:
Tre av Helsingborgshems anställda, var och en expert och ansvarig för sitt område inom förvaltning välkomnade oss som nya hyresgäster till Helsingborgshem och Fredriksdal. Alla bidrog med innehållsrik information, vänlig kunskap om vårt boende och en varm professionalitet utöver det vanliga. Alla sa; hör av er om ni undrar något. Det är bara att ringa! Ni ser ju allt med nya ögon. Välkomna, med ett leende som var äkta. Det lades helt enkelt mer tid, information och omtanke än vad jag någonsin sett i ett hyresboende. Småsaker fixas i ett nafs. Tack vare Maria, Hanna och Burim känner vi oss både välkomna och trygga – där vi verkligen vill känna oss just det: i vårt hem. Jag är säker på att förvaltare som dessa tre tillsammans skapar bättre förutsättningar för tryggare stadsdelar och en omtanke kring boendet hos både hyresgäster och hyresvärd.