Martina Röhmer på stadsledningsförvaltningen

NZ
Nathalie Zarrabi

Martina Röhmer arbetar som kommunikationsansvarig sociala medier på stadsledningsförvaltningen. Hon är föreslagen till utmärkelsen årets serviceupplevelse i kategorin intern service.

Martina jobbar med stadens sociala medier och har ansvar för hur och vad vi kommunicerar på plattformar som Facebook och Instagram. I hennes roll ingår allt från redaktionell planering och publicering av inlägg och annonser till att mäta och analysera vilket resultat  våra insatser har fått. Hon håller även utbildningar och stöttar kollegor i staden. Martina jobbar med alla stadens förvaltningar och även bolagen i viss mån och har kontakt med väldigt många kollegor runt om i staden som vill nå ut till sin målgrupp via sociala medier.

Martina har föreslagits av två olika personer. Så här säger personerna som har föreslagit Martina till årets serviceupplevelse:

”En serviceupplevelse som sträcker sig långt utanför sociala medier En riktigt bra serviceupplevelse börjar redan innan du får hjälp och sträcker sig även efter att du fått den hjälp du efterfrågar. Kombinationen av vetgirighet, att ständigt ha ett öra mot omvärlden för att lyssna in trender och nya kunskaper, och nyfikenhet för att lösa kollegers behov gör den här medarbetaren till ett socialt orakel. Martina Röhmer är kommunikationsansvarig för sociala medier och jobbar på kommunikations- och marknadsavdelningen på stadsledningsförvaltningen. När du vänder dig till henne är det ofta för att du har behov av att nå ut med information till helsingborgarna via stadens gemensamma kanaler på sociala medier. Martina är lätt att nå och trevlig att samarbeta med. Hon ställer ofta nyfikna frågor för att förstå just dina behov. Med sin långa erfarenhet av sociala medier har hon god kunskap om vilken typ av information och frågor som skapar intresse och engagemang i våra sociala kanaler. Det innebär att du får den lösning som bäst möter ditt behov utifrån ett kommunikativt perspektiv. Men det slutar inte här. Även efter insatsen är Martina noga med att utvärdera effekten för att kunna återkoppla till dig. Men det slutar inte där, hon delar ofta med sig med exempel och tips inför kommande inlägg. Men det slutar inte där, det kan vara så att hon också delar med sig av ytterligare tips och lärdomar som du kan ta del av när du har tid. Martinas stjärnstatus sträcker sig långt bortom de digitala stjärnorna.”

”Martina jobbar på stadsledningsförvaltningens kommunikationsavdelning med våra sociala medier. Hon har flera gånger gett mig stöd när jag behövt kommunicera i dessa kanaler och eftersom vi är nära kollegor har jag sett hur hon ger service även till andra. Att ge bra service handlar ju inte alltid om att ge det som efterfrågas och Martina är en sann stjärna på detta – hon tar emot varje beställning med omtanke och nyfikenhet för att förstå beställarens behov på djupet, och föreslår sen hur de bör göra för att få ut maximalt värde från sin beställning. Hon är lätt att nå och svarar snabbt på alla frågor och funderingar man kan tänkas ha, hittar lösningar när något inte fungerar som tänkt och bemöter alla utifrån den förståelse de har för sociala medier och kommunikation. Hon är pålitlig och levererar alltid – för att sen ge den där lilla extra servicen i form av återkoppling och utvärdering, utan att beställaren behöver fråga. För mig är Martina ett skinande exempel på den typ av medarbetare som servicepolicyn säger att vi ska sträva efter att vara.”

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.