Fastighetsförvaltningen har Sveriges näst mest nöjda lokalhyresgäster

BP
Björn Pira
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Med ett värde på 76 i 2024 år NKI-undersökning placerar sig fastighetsförvaltningen i Helsingborg på en andra plats i Sverige jämfört med 100 andra kommunala fastighetsorganisationer. Vilket visar på nöjda lokalhyresgäster och att rätt prioriteringar och åtgärder genomförs.

Vartannat år mäter fastighetsförvaltningen vad hyresgästerna tycker om oss och standarden på våra fastigheter. I 2024 års Nöjd Kund Index (NKI) får fastighetsförvaltningen återigen ett högt betyg. Denna gång ökade betyget något och hamnade på 76, jämfört med ett värde på 73 i 2022 års mätning. Med betyget 76 hamnade fastighetsförvaltningen på andra plats av de 100 kommunala fastighetsorganisationer som deltog i mätningen 2024. Under de senaste fem mätningarna har fastighetsförvaltningens NKI-resultat legat stabilt mellan 71-78.

Vad mäter NKI?

NKI är ett mått på hur nöjda kunderna är med sin fastighetsvärd. Undersökningsföretaget Evimetrix har på uppdrag av fastighetsförvaltningen i Helsingborgs stad genomfört en enkätundersökning riktad till våra lokalhyresgäster. Syftet med undersökningen är att mäta hyresgästernas värderingar av sin fysiska miljö samt fastighetsförvaltningens service.

Mycket glädjande ser vi att de satsningar som vi har gjort sedan förra mätningen, har fått ökat betyg inom områden som:

  • Grönområdesskötsel
  • Information om status och åtgärder för serviceanmälningar samt tiden det tog till att serviceanmälan utfördes
  • Information och utförande av underhållsarbeten

Därför har fastighetsförvaltningen lyckats

– Vi har alltid prioriterat nöjda kunder, att hyresgästerna har nytta av lokalerna och en strävan efter långsiktighet i underhållet av våra fastigheter. Engagerade medarbetare samt en bra kunddialog och tydlighet i vår relation med hyresgästen är nog våra viktigaste framgångsfaktorer, säger Olof Carlius, fastighetschef i Helsingborgs stad.

Vi kommer fortsätta att sikta högt genom att möjliggöra för hyresgästerna att kunna bedriva en bra verksamhet med god och professionell service, med anpassade lokaler till en rimlig hyra. Varje medarbetares insats räknas och bidrar till helheten. Fastighetsförvaltningen är måna om att hyresgäster ska trivas i förvaltningens lokaler och att de ska vara nöjda med samarbeten och samarbetspartners.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.