Från den 1 april blir servicen på nya mobiler ännu vassare
Vet du om att du får utökad support från digitaliseringsavdelningen på nya mobiltelefoner och surfplattor som levereras efter den 1 april? Det gäller även äldre mobiler för dig som jobbar på vård-och omsorgsförvaltningen.

– Bättre support till användarna innebär att säkerheten ökar inom staden, säger Anders Schrewelius på digitaliseringsavdelningen.
Digitaliseringsavdelningen hjälper dig med:
- Att logga in i din nya telefon.
- Om du tappar bort eller blir bestulen på din mobil eller surfplatta kan du få hjälp med att låsa, spåra, nollställa och radera alla data.
- Om du har glömt din PIN-kod till telefonen kan supportcenter låsa upp telefonen åt dig.
- Behöver du en app som kostar pengar så kan digitaliseringsavdelningen köpa in appen, installera den på din telefon och internfakturera verksamheten.
- Har du problem med kopplingen till exempel Teams, Outlook eller något annat av stadens centrala system? Då kan supportcenter hjälpa dig när det inte fungerar.
- Utöver den hjälp du får när du har problem och kontaktar supportcenter, det vill säga reaktiv support, så kan du också få proaktiv support. Detta märker du oftast inte av. Det innebär att digitaliseringsavdelningen försöker fånga upp om någonting verkar konstigt och kan orsaka problem.
Logga in på nya mobilen
Så ser inloggningssidan ut. Följ stegen och instruktionerna i telefonen.

Appar – så fungerar det
De vanligaste apparna installeras automatiskt och du hittar fler vanligt förekommande appar inom Helsingborgs stad om du öppnar appen ”Företagsportalen”. Dessa kan du installera utan att behöva ett apple-/googlekonto.
