Lättare att hantera dina rumsbokningar med nya bokningstavlor
Har din arbetsplats en lösning med bokningstavlor utanför mötesrummen? I så fall behöver du veta att nu är det enklare för dig att förlänga mötet eller boka av det. De nya skärmarna bygger på Teams och har smarta funktioner som gör det lättare för dig att hantera dina bokningar.

De flesta bokar ett rum via mötesinbjudan i Outlook eller direkt på skärmen.
Här kan du se vad det finns för nya funktioner:
- Bekräfta rummet. Om du har bokat ett rum så behöver du bekräfta på skärmen att du ska använda det. Om du inte bekräftar på skärmen så kan andra använda och boka rummet. En bra grej om ett möte inte blir av, om den som bokat blir sjuk eller om ett fysiskt rum inte behövdes trots allt.
- Förlänga bokningen. Om mötet drar ut på tiden så kan du på skärmen förlänga din bokning så att ingen annan tror att rummet är ledigt. Givetvis under förutsättning att ingen har bokat rummet direkt efter dig.
- Avsluta mötet i förtid. Blev du klar med mötet tidigare än planerat så kan du på skärmen avsluta rumsbokningen och göra rummet tillgängligt för andra.
– Övergången från de gamla bokningstavlorna till de nya innebär byte av skärm till en engångskostnad på cirka 6 500 kronor per skärm. Men i längden får du en billigare och bättre lösning än innan, säger Anders Schrewelius, digitaliseringsavdelningen.
Är du intresserad av att ha bokningstavlor på din arbetsplats?
Läs mer om stadens bokningstavlor.
Kontakta Anders Schrewelius, produktägare på digitaliseringsavdelningen, om du vill veta mer. anders.schrewelius@helsingborg.se