Så förbereder du dina mötesrum för tiden efter corona
Upplever du att det är problem med tekniken när du ska ha möte på din arbetsplats? Strular ljudet, är det svårt att se på skärmen eller känns möbleringen knepig? Du kan få guidning och råd i att utrusta mötesrummet rätt. Ett bra utrustat mötesrum bidrar till effektivare möten.

Innan du ställer i ordning ett mötesrum behöver du tänka på hur du vill använda det. Ett mötesrum kan vara utrustat med eller utan Teams, vara stationärt eller flyttbart. Hur stor skärmen ska vara beror delvis på hur stort mötesrummet är och hur långt från skärmen deltagarna ska sitta. Efter coronapandemin kan det bli vanligare med så kallade hybridmöten, där en del deltar fysiskt och andra digitalt via till exempel Teams. Det ställer också krav på tekniken.
Läs mer om vad det finns för olika slags mötesrum som du att välja på och hur digitaliseringsavdelningen rekommenderar att du utrustar dem.
Tips angående möblering, ljus, el och annat hittar du här.
Staden har en upphandlat en leverantör som installerar mötesrumstekniken åt dig.
– Vi på digitala arbetsplatsen, som är en enhet på digitaliseringsavdelningen, vill göra ansvariga och chefer uppmärksamma på att livet efter corona kommer ställa andra krav på stadens mötesrum, säger Anders Schrewelius. Guidningen på intranätet är tänkt att fungera som en hjälp.
Mer information
Kontakta Anders Schrewelius, enheten digitala arbetsplatsen på digitaliseringsavdelningen, anders.schrewelius@helsingborg.se.