Så gör du om du behöver tjänstekort i arbetet
Behöver du kunna visa att du jobbar inom staden, när du till exempel är ute på uppdrag eller ärenden? Då kan du beställa ett tjänstekort. Tjänstekortet styrker din organisatoriska tillhörighet med namn och bild. Det kan även finnas med uppgifter om titel och förvaltning.

Exempel på hur tjänstekort kan se ut.
Så beställer du
Du beställer tjänstekort via detta formulär.
Alla stadens förvaltningar kan beställa tjänstekort via formuläret utom de som jobbar på vård- och omsorgsförvaltningen, som har en egen rutin för detta..
För att göra det enklare för dig att använda kortet kan du även beställa tillbehör, såsom korthållare, clips, och nyckelband.
Kortet kostar 69 kronor. Hur länge kortet ska vara giltigt anger du när du beställer, max fem år. Du kan själv ta ett foto på dig via din mobil, eller be någon annan att göra det. Läs mer i fotoinstruktionen på beställningssidan.
Mer information
Kontakta receptionen på stadsbyggnadsförvaltningen om du har frågor och vill veta mer. Det är dem som tar emot och hanterar beställningarna. Du når dem på telefon 10 58 00 eller via mejl receptionen.sbf@helsingborg.se