Snart är det digitaliseringsavdelningen som ska leverera din IT-utrustning
I samband med att staden får en ny IT-portal den 29 januari ändras rutinerna så digitaliseringsavdelningen hanterar all IT-logistik. Det innebär att när du beställer IT-utrustning så kommer beställningen att hanteras och levereras av digitaliseringsavdelningen istället för som tidigare Foxway.

Fram tills januari i år har stadens IT-logistik hanterats av den upphandlade leverantören Foxway. Support och service på utrustningen har digitaliseringsavdelningen hanterat själva. När det gamla avtalet löpte ut beslutade staden att ta över logistiken.
– Digitaliseringsavdelningen erbjuder en komplett service som följer hårdvaran genom hela livscykeln, från beställning till återvinning. Vi kommer även ha möjlighet att hjälpa till med andra IT-relaterade ärenden på plats vilket gör att vi kan effektivisera vårt arbete på ett sätt som leder till färre körningar och snabbare service, säger Charlotta Cewers som är teamchef på digitaliseringsavdelningen.
All utrustning som beställs genom stadens IT-portal kommer att konfigureras, levereras och installeras av digitaliseringsavdelningens onsite-team. Det gäller allt från bärbara datorer och skärmar till mobiltelefoner och Info-TV.
Så påverkas du
– Framför allt kommer du märka att det är ett nytt gäng som servar staden med IT-utrustning. Som användare får du dessutom en mycket bättre inblick i dina beställningar och kortare kommunikationsvägar i leverans- och beställningsfrågor, säger Charlotta Cewers.
Alla beställningar och avbeställningar kommer att administreras genom stadens nya IT-portal. I den nya IT-portalen kan du följa ditt ärende eller beställning och få uppdateringar. Du har möjlighet att skicka meddelande och ställa frågor direkt till supportgruppen som hanterar ditt ärende.