Vi har en uppdaterad visuell identitet för Helsingborgs stad

MN
Maria Nordstrand
Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Under hösten har vi arbetat med att uppdatera Helsingborgs visuella identitet, det vill säga vårt grafiska och visuella uttryck i bild och text. Det innebär att vi introducerar flera nya färger, en ny typografi samt ett nytt sätt att presentera vårt stadsvapen.

Syftet är att i samband med uppdateringen av vår varumärkesplattform modernisera vårt visuella uttryck samt öka tillgängligheten för den breda målgrupp vi kommunicerar med. Arbetet har utförts via workshoppar i samarbete med kommunikatörer och formgivare från alla våra förvaltningar. Det har resulterat i en lösning som fungerar i olika sammanhang.

Lanserar i två steg

Redan under december kan du se material och produktioner som har gjorts enligt den nya visuella identiteten. Men själva lanseringen sker först måndagen den 30 januari 2023. Då kommer du få tillgång till logotyper, typografi och färgkoder. Du får också exempel och beskrivningar på hur det ska användas. Observera att respektive förvaltning beslutar om när de introducerar detta i sin verksamhet, prata gärna med kommunikationsansvariga för mer information.

Den 30 mars kommer nästa steg i lanseringen då vi bland annat fyller på med piktogram samt beskrivning av bildmanér.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.