Behöver du ett arbetsgivarintyg?

Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Sedan årsskiftet har HR-servicecenter tagit över stadens hantering av arbetsgivarintyg. Om du behöver ett arbetsgivarintyg ska du ansöka om det via en e-tjänst hos din a-kassa.

Arbetsgivarintyget är ett intyg som du behöver för att kunna ansöka om ersättning från a-kassan. Idag ser hanteringen av arbetsgivarintyg olika ut på olika förvaltningar men vid årsskiftet tar HR-servicecenter över hanteringen.

Från och med 1 januari 2021 ska du som behöver ett arbetsgivarintyg logga in på Mina sidor på din a-kassas hemsida och välja att begära ett arbetsgivarintyg under e-tjänster. Om intyget gäller din anställning i Helsingborgs stad uppger du hrservicecenter@helsingborg.se när du blir tillfrågad om en mejladress att skicka din begäran till.

När HR-servicecenter har fyllt i och skickat in ditt arbetsgivarintyg får du ett meddelande via e-post eller sms och kan se ditt intyg inne i Mina sidor.

Här kan du läsa mer om arbetsgivarintyg och andra intyg om anställning.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.