Behöver du ett arbetsgivarintyg?
Sedan årsskiftet har HR-servicecenter tagit över stadens hantering av arbetsgivarintyg. Om du behöver ett arbetsgivarintyg ska du ansöka om det via en e-tjänst hos din a-kassa.
Arbetsgivarintyget är ett intyg som du behöver för att kunna ansöka om ersättning från a-kassan. Idag ser hanteringen av arbetsgivarintyg olika ut på olika förvaltningar men vid årsskiftet tar HR-servicecenter över hanteringen.
Från och med 1 januari 2021 ska du som behöver ett arbetsgivarintyg logga in på Mina sidor på din a-kassas hemsida och välja att begära ett arbetsgivarintyg under e-tjänster. Om intyget gäller din anställning i Helsingborgs stad uppger du hrservicecenter@helsingborg.se när du blir tillfrågad om en mejladress att skicka din begäran till.
När HR-servicecenter har fyllt i och skickat in ditt arbetsgivarintyg får du ett meddelande via e-post eller sms och kan se ditt intyg inne i Mina sidor.
Här kan du läsa mer om arbetsgivarintyg och andra intyg om anställning.