Fler digitala tjänster och utökat stöd i nya avtalet med Feelgood företagshälsovård
Från och med i år har staden ett nytt företagshälsovårdsavtal med Feelgood. Bland nyheterna finns utökad telefonrådgivning och fler digitala tjänster.
Feelgood har för tredje gången i rad fått uppdraget att sköta stadens företagshälsovård.
I det nya avtalet finns både nyheter och vidareutveckling av tjänster och arbetssätt som vi redan har, till exempel:
- Akut psykologiskt krisstöd för chefer och förtroendevalda politiker
- Bedömning av arbetsförmåga
- Chefskonsultation om systematiskt arbetsmiljöarbete, organisatorisk och social arbetsmiljö
- Digitala tjänster som till exempel ergonomi, pausprogram, pulsmätningar
- Kartläggning och utvärdering av stadens egna genomförda insatser inom arbetsmiljö och hälsa
- Hälsosamtal – bättre balans i livet
- Utredning av kränkande särbehandling, trakasserier och mobbning
Fokus på ett hälsosamt och hållbart arbetsliv
Under den nya avtalsperioden kommer Feelgood att ha ett särskilt fokus på insatser som ökar chefer och medarbetares kunskap och medvetenhet inom dessa områden:
- vad som stärker ett hållbart arbetsliv i syfte att klara ett längre arbetsliv
- att förhålla sig till teknikutveckling och digitalisering
- att klara flexibilitet i platsoberoende arbete och förhålla sig till gränslöst arbete
Varje förvaltnings HR-funktion tecknar en strategisk samarbetsplan för uppföljning av fokusområdena tillsammans med kontaktansvariga på Feelgood.
Kontaktuppgifter och mer information
Har du frågor om Feelgoods företagshälsovårdsavtal, kontakta arbetsmiljöstrateg Agneta Kallstenius, agneta.kallstenius@helsingborg.se på HR-avdelningen, stadsledningsförvaltningen.
Här kan du som är medarbetare läsa mer om företagshälsovården och vad du kan få hjälp med.
Här finns information om företagshälsovården för dig som är chef.