HR-servicecenter får ny samverkanspartner

Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Perstorp blir den åttonde kommunen inom Familjen Helsingborg som ansluter sig till HR-servicecenter, familjens samverkan inom löne- och pensionsadministration.

HR-servicecenter hanterar i dagsläget cirka 27 000 löner per månad för kommunerna Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Svalöv, Åstorp och Ängelholm samt kommunala bolag. Med Perstorps kommuns anslutning kommer antalet löner stiga till ca 28 000 löner per månad.

Vi ser fram emot att hantera Perstorps kommuns löner och pension. Det är en del i HR-servicecenters uppdrag att bidra till Familjen Helsingborgs resa att möta de utmaningar som kommunerna står inför när efterfrågan på välfärdstjänster kommer att öka

– Carl-Gustaf Suwe, chef för HR-servicecenter.

Samverkan ger minskad sårbarhet och ökad effektivitet

Ett av syftena med samverkan är att minska sårbarheten för den enskilda kommunen. Det gemensamma samarbetet ger också en stordriftsfördel med ökad kvalitetssäkring och kostnadseffektivitet.

Fakta och statistik – HR-servicecenter

Nuvarande samverkanspartners är kommunala bolag och kommunerna Båstad, Helsingborg, Höganäs, Svalöv, Klippan, Åstorp och Ängelholm. I dagsläget hanterar HR-servicecenter cirka 27 000 löner per månad. År 2020 hanterades drygt 24 000 anställningsavtal och cirka 8 000 intyg. Supporten handlägger drygt 3 000 samtal och 4 000 ärenden per månad från medarbetare, chefer, specialister, myndigheter och andra intressenter. Andelen supportärenden som löses inom 15 minuter är i genomsnitt 86 procent.

Läs mer på HR-servicecenters webbplats.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.