Kom ihåg att använda ditt friskvårdsbidrag för i år

Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

2021 lider mot sitt slut och vi hoppas att du tar chansen att använda ditt friskvårdsbidrag till något som får dig att må bra och vara ditt bästa jag. Här är några viktiga datum att hålla koll på för att du ska hinna nyttja årets bidrag.

Var ute i god tid

Detta är det första årsskiftet med vår nya leverantör och därför vill vi uppmana alla att vara ute i god tid för att vi tillsammans ska kunna hantera frågor som dyker upp under processen.

Viktiga datum att hålla koll på

För månadsavlönade:

  • 21 december är den sista dagen att registrera ett kvitto från en ej ansluten leverantör i Epassi
  • 28 december är sista dagen att komplettera en kvittoregistrering som innehåller något fel
  • 31 december är sista dagen att genomföra friskvårdsköp via Epassi hos anslutna leverantörer

För timavlönade:

  • 31 december är den sista dagen som dina friskvårdsblanketter och kvitton ska vara HR-servicecenter tillhanda
  • 10 januari är den sista dagen att skicka in eventuella kompletteringar vid fel i kvittoregistreringen

Tänk på att köp hos anslutna leverantörer ska gå via Epassi

När du som är månadsavlönad vill nyttja ditt bidrag hos en ansluten leverantör måste du betala via Epassis app eller med din legitimation. Om du redovisar ett kvitto från en ansluten leverantör kommer du att nekas ersättning. Ett undantag är om köpet är gjort innan den 1 september 2021 och redovisas senast den 21 december 2021.

Mer information och support

Mer information om friskvårdsbidraget finns på sidan Friskvårdsbidrag.

Om du har frågor kring friskvårdsbidraget och hur du gör för att nyttja det kan du kontakta Epassi genom att maila till support@epassi.se eller ringa 031–57 26 00.

Har du fel saldo i Epassi kan du maila till hravdelningen@helsingborg.se.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.
Nathalie Zarrabi

Nathalie Zarrabi

Hej Christel!   Jag har fått det här svaret från stadens kontaktpersoner:   Du kan komplettera med uppgifter fram till den 28 december. Om det finns underlag från leverantören om att de har fått godkänt från skatteverket att ha en annan moms för sin tjänst än vad som annars gäller så kan du skicka in det som komplettering till din registrering så att Epassi kan godkänna ditt kvitto.   Kontakta Epassis support på telefon 031-57 26 00 om du har fler frågor om detta.   Mvh Nathalie, webbredaktör

Nathalie Zarrabi
Nathalie Zarrabi

Hej Eva!   För att registrera kvitto ska du, precis som du beskriver, logga in i Epassi och sedan välja kvittoregistrering i vänsterspalten och följa instruktionerna.   Enligt Epassi har de inte haft några kända tekniska problem med webbsidan idag. Prova gärna att logga in igen och om problemet kvarstår kontakta Epassis support direkt på 031-57 26 00 och beskriv ditt problem. Det kan ibland vara långa väntetider hos dem nu innan jul men ett tips är att ringa direkt efter att de haft lunchstängt, vid 13.00, då det brukar gå ganska snabbt att komma fram.   Mvh Nathalie, webbredaktör

Nathalie Zarrabi
Nathalie Zarrabi

Härligt att det löste sig! :)

Nathalie Zarrabi
Nathalie Zarrabi

Hej Pernilla!   Jag ringde till Epassi och återkopplade att vi fått signaler om att sidan inte fungerar. Hon hade precis fått ett annat samtal om det och skulle kontakta deras IT-support. Förhoppningsvis löser de det snabbt så du kan prova igen i eftermiddag.   Ett tips är att prova ringa till dem om det tar lång tid att få svar via mejl. Alla företag som hanterar friskvård har långa handläggningstider inför jul så det kan vara lättare att ta det via telefon. Jag satt i telefonkö hos dem i 15 minuter men sedan fick jag svar och det löste sig snabbt.   Mvh Nathalie, webbredaktör

Nathalie Zarrabi
Nathalie Zarrabi

Hej Pernilla!   Nu inför årsskiftet har de långa handläggningstider för både mail och telefon. De hälsar att de jobbar på för att besvara och hantera alla ärenden så fort de kan. De ansvariga för stadens räkning ger också kontinuerlig återkoppling till Epassi om deras svarstider och låter dem ta del av den återkoppling som kommer från medarbetarna.   Mvh Nathalie, webbredaktör

Nathalie Zarrabi
Nathalie Zarrabi

Hej Christel! Klicka på "Hitta leverantör" i vänsterspalten inne i Epassi och sök på en plats nära din för att se en lista med anslutna leverantörer i närheten. Mvh Nathalie, webbredaktör

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.