”Leda lätt” ska bidra till en enklare vardag för stadens chefer

Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Leda lätt är ett stadsgemensamt utvecklingsuppdrag som ska bidra till en enklare vardag för stadens chefer

I höst startar uppdraget ”Leda lätt” som är ett stadsgemensamt utvecklingsuppdrag. Uppdragets syfte är att förenkla för stadens chefer genom att hitta det krångel som cheferna upplever i sin vardag, och sedan ta fram lösningar för krånglet som har mest påverkan för flest chefer. Målet är att det minskade krånglet ska leda till att stadens chefer får en enklare vardag och mer tid till arbetsuppgifter som skapar mer värde för kärnverksamheten.

−  Vi stödfunktioner behöver bli ännu bättre på att samarbeta för att stötta, förenkla och förbättra chefernas vardag. I vår arbetsgrupp ingår därför representanter från flera olika stödfunktioner, berättar Alexandra Stenström, som är uppdragsledare och utvecklingsstrateg på HR-avdelningen.

Uppdraget är en förlängning och en fortsättning på ett flertal tidigare initiativ (exempelvis ”Sveriges bästa stödfunktion”) för att förenkla och förbättra vardagen för stadens chefer.

Vi vill ha med dig som chef!

Vi behöver ha med dig som chef för att få reda på vilka krångel du upplever i din vardag. Är du chef och kan tänka dig att undvara två timmar i höst för att bli intervjuad eller att under två veckors tid kort skriva ned vilka krångel du upplever i din vardag? Eller så kanske du kan tänka dig att göra både och? Då ska du vara en del i uppdraget ”Leda lätt”. Anmäl ditt intresse till alexandra.stenstrom@helsingborg.se senast den 16 september.

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.