Nu vill vi göra det lättare för dig som chef i beslutstödet
Nu är arbetet påbörjat med att underlätta navigeringen i medarbetarapplikationen som finns i beslutsstödet.
Förra året gjordes en undersökning där stadens chefer fick svara på vad de såg som förbättringsområden i medarbetarapplikationen. Ett behov av en bättre navigering, en enklare layout och svårigheter att tolka resultat var det som kom fram i undersökningen.
Arbetet med att förenkla medarbetarapplikationen har påbörjats. Chefer från alla förvaltningar ingår i projektet och får tycka till och påverka hur informationen blir mer lättillgänglig.
– Vi hoppas att förändringarna ska underlätta chefernas vardag och hjälpa dem att ta strategiska beslut om sina medarbetare, säger Mattias Waldh, HR-controller.
– Ser fram emot att lätt kunna göra mina val och överblicka information i mitt urval, säger Mia Löveråsen enhetschef på socialförvaltningen. Jag har stor förhoppning att detta kan underlätta mitt arbete och förkorta min administrationstid, avslutar Mia.
Under slutet av året går projektet in i en intensiv fas och första versionen är planerad att vara klar i januari 2018.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta Mattias Waldh via mattias.waldh@helsingborg.se eller på telefon (10) 79 15.