Nytt avtal med företagshälsovården – här är nyheterna
Sedan 1 januari 2019 har staden ett nytt företagshälsovårdsavtal med Feelgood FHV AB. Nytt är bland annat utökad telefonrådgivning och fler digitala tjänster.
Staden har genomfört en ny upphandling av företagshälsovård och för tredje gången i rad har Feelgood fått uppdraget. Nytt i avtalet är:
- Utökad telefonrådgivning mån-fre 8-17 med eget telefonnummer för chefer/HR
- Förenklad beställning via kundportal
- Utvecklad arbetsförmågebedömning
- Analysstöd om sjukfrånvaro av Case manager
- Kris- och psykologiskt bedömningssamtal
- Förstärkt rehabilitering
- Digitala tjänster
Tre fokusområden
Under hösten 2017 deltog ett antal chefer i workshops för att ta fram deras behov av stöd inom olika arbetsmiljöområden; fysisk, social och organisatorisk arbetsmiljö samt rehabilitering. Utifrån behoven har varje förvaltning tillsammans med Feelgood skapat en samarbetsplan för 3 fokusområden för att:
- medvetandegöra chef och medarbetare om vad som stärker ett hållbart arbetsliv
- förebygga otydliga och gränslösa arbeten för att öka upplevd rimlig arbetsbelastning
- optimera befintliga lokaler så att upplevelsen av den fysiska arbetsmiljön förbättras
Mer information
Har du frågor om Feelgoods företagshäslovårdsavtal, kontakta stadens arbetsmiljö- och hälsocontroller Agneta Kallstenius, agneta.kallstenius@helsingborg.se på HR-avdelningen.
Mer information om företagshälsovården för dig som chef
Mer information om företagshälsovården för dig som medarbetare