Staden i final i Magnet awards
I slutet av veckan på Magnet awards koras årets bästa kommunikationslösningar från svenska arbetsgivare.
Magnet Awards handlar om att finna de goda exemplen, att belysa de som gör det extra bra och lyfta branschen för Employer Branding som helhet. Juryn har genomfört den första kvalificeringsrundan och noggrant satt sig in i samtliga tävlande bidrag. Information har gått ut att kvaliteten generellt är hög, eller till och med mycket hög. Tävlingen har sju kategorier och skol- och fritidsförvaltningens arbete är i final i den öppna klassen.
– Vi är mycket glada att vi kom vidare och att vårt varumärkesarbete har uppmärksammats. HR och KoM har under en längre tid jobbat aktivt med vårt koncept för att sprida budskapet om att vi är en attraktiv arbetsgivare. Skolsjutsen och Cribs är delar i ett helt paket för att uppmärksamma våra verksamheter och locka fler lärare att söka våra tjänster, berättar Hasina Haya, HR-specialist och ansvarig för arbetet med arbetsgivarvarumärket på skol- och fritidsförvaltningen.
Arbetsgivare som har gått till finalen på torsdag den 7 december är:
AB Nymans ur 1851, B3IT, Billerudkorsnäs, BMW, Circle K, Climeon, Fora AB, Försvarsmakten, H&M Group, Helsingborgs stad, Skol och fritidsförvaltningen, IKEA, IKEA IT AB, Kriminalvården, Lidl, Linbäcks Bygg, Linköpings Kommun, Länsförsäkringar, Microsoft, NetEnt, Oh My!, PVF Yrke & Utbildning, Ramboll Sverige AB, Scania CV AB, Setterwalls Advokatbyrå, Sigma Industry West & Sigma Embedded Engineering, SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, Skanska Sverige AB, Skellefteå kommun, Stångastaden, Svenska McDonald´s AB, Sveriges Radio, Sweco, Vapiano, Vattenfall och Wise Professionals.
Läs mer om Magnet awards: http://magnetawards.se/
Se skol- och fritidsförvaltningens bidrag på http://skoljobb.helsingborg.se/