Smart scanning
Smart scanning är för dig och din verksamhet som vill scanna dokument till mejl, molnlagring och till stadens mappar på ett säkert sätt.
Smart scanning, även kallad integrated scaninng är en tjänst som möjliggör för användarna att scanna till olika destinationer beroende på behörighet.
Du kan scanna till
- verksamhetens mappar (G:)
- din egen mapp på stadens server (H:) (utveckling pågår)
- din egen mapp i molnet (onedrive) (utveckling pågår)
- din egen mejlkorg.
Beställa
Tjänsten beställer du via Serviceportalen. För att kunna få tjänsten måste vissa krav uppfyllas.
- att multifunktionskrivaren klarar av Smart scanning
- smart utskrift måste vara aktiverad på multifunktionsskrivaren.
Du kan beställa att scanna till verksamhetens mappar. Efter beställningen kommer digitaliseringsavdelningen att kontakta verksamheten för att tillsammans hitta rätt destinationsmapp och behörighet.
Support
Driftstörningar och fel anmäls till IT-Supportcenter. Du kan nå Supportcenter på nummer 042-10 50 50 eller via IT-portalen.
Du kan få support med att:
- Scanningsknappen visas till behörig person.
- Dokumentet scannas till rätt destinationsmapp.
- Att inscannade dokument rensas efter 24 timmar i destinationsmappen.
Kostnad
Licenskostnad ingår i serviceavgiften (104 kronor/månad och enhet för 2024).
Tilläggstjänster
För att tjänsten Smart scanning ska fungera måste Smart utskrift vara aktiverad på multifunktionsskrivaren. Smart utskrift beställer du via IT-portalen.