Mobiltelefon

Med mobilen kan du ringa, mejla, komma åt kalender, intranät, samarbetsytor och många andra funktioner som du behöver för att kunna arbeta effektivt.

Beställa mobiltelefon

Du beställer mobiltelefon genom Serviceportalen, där ser du även aktuellt sortiment. Tänk på att beställningen måste godkännas antingen av din chef eller av en utsedd godkännare inne i systemet. Först efter att beställningen är godkänd skickas den iväg till digitaliseringsavdelningen.

Leverans

Förväntad leveranstid för mobiltelefoner är cirka 10 arbetsdagar. Du blir kontaktad av vår leverantör som kommer ut och lämnar produkten.

Avbeställ din gamla mobiltelefon

Har du en mobiltelefon som ska ersättas? Tänk på att avbeställa den gamla, för att den inte ska fortsätta kosta pengar för dig eller din enhet. Avbeställer gör du i Serviceportalen. Vi rekommenderar att du gör detta efter att du tagit emot och fått igång din nya mobiltelefon.

I Guide och tips finns en guide för hur du avbeställer utrustning.

Kom igång med din nya produkt

Behöver du hjälp att föra över information från din gamla mobiltelefon till din nya, eller installera mejlen på mobilen? I Guide och tips hittar du guider för mobiltelefoner.

Behöver du ett mobilabonnemang? Det beställer du i Serviceportalen.

Om behovet finns tänk även på att beställa telefonabonnemang. I Guide och tips kan du se våra olika abonnemang samt samtalskostnader.

Skydda din mobiltelefon

Din arbetsmobil ägs av Helsingborgs stad. För att den ska hålla så länge som möjligt bör du skydda den med mobilskal och skyddsglas. Staden har inget avtal för denna typ av produkter så du kan köpa det var du vill.

Du ska även ha pinkod aktiverad på din telefon för att skydda innehållet i den.