Så levereras IT-utrustningen

Digitaliseringsavdelningens logistikpartner levererar IT-utrustningen. De kommer att kontakta dig via telefon för att boka leverans med dig. Om de inte får tag i dig får du ett mejl.

Innan du skriver på ska du kontrollera att det är rätt produkt/er som levereras till dig så du får vad du har beställt.

Tacka ja till tjänsten uppackning, funktionstest. Det säkerställer att du får rätt utrustning och att den fungerar. Om du avsäger dig tjänsten är du ansvarig för att packa upp och koppla in utrustningen själv.

Krav på logistikpartnern

  • Ska packa upp utrustning och funktionstesta, det ingår även inkoppling av utrustning. (Gäller inte vid stor beställning).

Krav på beställaren /mottagaren

  • Kontrollera att antalet kolli stämmer överens med beställningen.
  • Är det rätt produkt?
  • Är den hel, inga synliga skador?
  • Viktigt att komma ihåg att efter underskrift har du godkänt leveransen, det betyder att om antalet kolli inte stämmer överens kan du inte reklamera antalet efteråt.
  • Funktionskontroll (10 dagar). Vid en stor beställning ska beställaren funktionstesta utrustningen. Om utrusningen inte fungerar ska det anmälas till Supportcenter inom 10 arbetsdagar.
MN
Maria Nordstrand

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.