Mobiltelefon
Med mobilen kan du ringa, mejla, komma åt kalender, intranät, samarbetsytor och många andra funktioner som du behöver för att kunna arbeta effektivt.
Beställa
Du beställer mobiltelefon genom IT-portalen, där ser du även aktuellt sortiment. Tänk på att beställningen måste godkännas antingen av din chef eller av en utsedd godkännare inne i systemet. Först efter att beställningen är godkänd skickas den till digitaliseringsavdelningen.
Förväntad leveranstid för mobiltelefoner är cirka 10 arbetsdagar. Du blir kontaktad av vår leverantör som kommer ut och lämnar produkten.
Har du en mobiltelefon som ska ersättas? Tänk på att avbeställa den gamla i IT-portalen, för att den inte ska fortsätta kosta pengar för dig eller din enhet. Vi rekommenderar att du gör detta efter att du tagit emot och fått igång din nya mobiltelefon.
Om behovet finns tänk även på att beställa mobilabonnemang.
Support
Om du blir av med din mobiltelefon kan supportcenter hjälpa dig låsa och spåra den. Läs mer om vad supportcenter kan hjälpa dig med när det gäller din mobiltelefon.
Kostnad
Pris för respektive mobilmodell ser du iIT-portalen där du beställer. Månadskostnad för mobilabonnemang tillkommer.
Skydda din mobiltelefon
Din arbetsmobil ägs av Helsingborgs stad. För att den ska hålla så länge som möjligt bör du skydda den med mobilskal och skyddsglas. Staden har inget avtal för denna typ av produkter så du kan köpa det var du vill.