Planner
Planner tillhör Microsoft 365 och är ett planeringsverktyg du kan lägga in i ett team i Teams för att skapa ”att göra-uppgifter”. Planner handlar först och främst om att skapa uppgifter, saker som måste göras, och sedan tilldela dessa till sina kollegor eller sig själv.
Med Planner så har du full koll på hur uppgifter och projekt fortskrider och även hur stor arbetsbelastning dina projektkollegor har.
Utbildning
I utbildningsportalen IC365 hittar du användarutbildningar i de alla de vanligaste verktygen i Microsoft 365, såsom Planner.
I Hbg Learns finns även följande utbildning:
Support
- För frågor som rör användningen av Planner och andra Microsoft 365-verktyg, gå till Hubben. Den hittar du inne i Teams, längst upp i huvudmenyn. Här finns länkar till utbildningar, kontaktuppgifter till Teamscoacher, information om nya funktioner, med mera.
- För problem med inloggning samt tekniska buggar, kontakta Supportcenter på 042-10 50 50 eller via IT-portalen.
- Det finns även ett antal Teamscoacher i olika delar av organisationen som kan hjälpa dig att tänka kring hur du bäst kan använda verktyget för din verksamhet eller dina uppdrag. I Hubben kan du se vem som är coach på din förvaltning.
Ingen känslig information får sparas i Planner
I Planner kan du hantera all typ av information som inte är skyddad av sekretess eller som innehåller känsliga personuppgifter. Det är viktigt att du har läst igenom sidan Så hanterar du information i Microsoft 365 .
Det finns även en utbildning i Hbg Learns som förklarar hur du får hantera information i Microsoft 365: Introduktion till de grundläggande principerna för uppgiftshantering i Microsoft 365