Samarbetsyta i Sharepoint på stadens servrar (on prem)
I stadens samarbetsytor i Sharepoint lagras informationen på stadens egna servrar. Här kan du hantera all slags information, förutom sådan information som enbart ska ligga i era verksamhetssystem.
I stadens samarbetsytor kan du:
- Starta en samarbetsyta och bjuda in medarbetare från andra delar av Helsingborgs stad.
- Bjuda in externa samarbetspartners (för att bjuda in externa samarbetspartners kontakta digitaliseringsavdelningen).
- Administrera behörigheter på dina samarbetspartners.
- Utforma samarbetsytans innehåll. Det finns redan en chattfunktion och mappstruktur, men du kan även lägga till andra funktioner.
- Synka så att de filer som finns i samarbetsytan även hamnar på din lokala hårddisk.
- Nå samarbetsytan via en mobilapp.
Så här gör du
- För att nå de samarbetsytor du är medlem i, gå till start.helsingborg.se
- För att skapa en ny samarbetsyta, gå till samarbete.helsingborg.se
Om du behöver hjälp
I följande guider får du hjälp att arbeta med samarbetsverktyget:
- Kom igång med samarbetsytor, läs mer på IT-portalen
- Guider för vårt samarbetsverktyg, läs mer på IT-portalen
Hittade du inte svar på din fråga i guiderna? Ta kontakt med Supportcenter på 042-105050 eller via IT-portalen.