- Direkt och personlig service kommer alltid i första hand. Röstbrevlåda/mobilsvar bör användas med viss urskiljning.
- Alla meddelanden ska lyssnas av dagligen. Om det inte är möjligt ska röstbrevlådan/mobilsvaret stängas av tillfälligt.
- Alla samtal ska besvaras senast nästkommande dag.
Så gör du för att lyssna av dina röstbrevlådor
Om du har en mobil anknytning, det vill säga om du har ett kortnummer på fyra siffror inom staden som går till din mobil, eller ett vanligt mobilnummer. Då är du säkert bekant med Eurovoice som röstbrevlåda. Då ringer du 133 om du har mobil anknytning, för att lyssna av meddelanden som andra lämnat till dig.
Visste du att du kan ha två röstbrevlådor kopplade till din telefon?
Ja, du kan faktiskt ha ytterligare en röstbrevlåda som är kopplad till stadens telefonisystem. Den når du genom att gå in i systemet ”Intern telefonkatalog”.
Där väljer du Meddelanden i menyfliken och loggar in genom att ange din anknytning och ditt lösenord. Har du röstmeddelanden i den röstbrevlådan kan du lyssna av dem där.
Om du har två röstbrevlådor, glöm inte att kolla båda.
Kontakta Supportcenter om du bara vill använda en röstbrevlåda
Vill du enbart kontrollera din röstbrevlåda via Eurovoice och inte använda röstbrevlådan i stadens telefonisystem så behöver du kontakta IT Supportcenter och meddela detta. Du når dem på telefon 10 50 50 eller via mejladress supportcenter@helsingborg.se.