Support, felanmälan och stöldanmälan
Digitaliseringsavdelningen ger service och support på stadens datorer, skrivare, system, behörigheter med mera.
Ta kontakt med Supportcenter när du behöver hjälp med digitaliseringsavdelningens produkter och tjänster. Du kan nå oss via
- telefon 042-10 50 50. Våra öppettider för telefonsupport är 07.00-17.00
- IT-portalen
- boka besök till vår servicepunkt på Drottninggatan 14, våning 3, klockan 8.00-16.00.
Vad kan du förvänta dig när du tar kontakt med oss?
- Vår ambition är att svara på ditt samtal inom 2 minuter.
Vad kan du tänka på inför samtalet med oss?
- Vi behöver oftast veta stöldskyddsnumret på datorn som användaren sitter vid. Uppgifter på din dator finns att få inne i Windows på den lilla röda knappen nere i aktivitetsfältet.
- För att kunna återkoppla till dig behöver vi ditt användarnamn (exempel abcd1000) och övriga kontaktuppgifter så som e-post eller telefonnummer.
Självservice i våra webbtjänster
I våra guider på IT-portalen kan du få svar på de vanligaste frågorna kring IT och telefoni i Helsingborgs stad.