Hjälp efter ominstallation om det blir fel

Här får du tips om vad du kan göra om du upplever problem efter installationen och hur du felanmäler.

Om du får problem eller om det är system som inte fungerar som de ska kontakta Supportcenter på telefon 042 – 10 50 50.

Du kan felanmäla problem via IT-portalen.

Du når IT-Portalen via vilken webbläsare som helst, även från din mobiltelefon. Klicka på ”Felanmälan” – Windowsdator – välj kategori ”Windows 11”

Hjälp efter ominstallationen

Du hittar guider i IT-portalen. Där kan du få hjälp med att:

  • Konfigurera mejl
  • Lägga till funktionsbrevlåda
  • Aktivera Teams add-in i Outlook
  • Lägga till mejlsignatur.
  • När du kopplar in datorn i dockan så behöver du logga in första gången på det interna tangentbordet.
  • Inloggningsruta i Outlook / verksamhetssystem
    När du loggar in i Outlook / verksamhetssystem kan du få ruta för att logga in. För att komma runt detta behöver du klicka på ”Fler Alternativ” och sedan välja ”Använd ett annat konto”. Du skriver in användarnamn och lösenord som vanligt enligt nedan (även om det står ”E-postadress” i fältet).  

  • Installera valbara program via Företagsportalen.

  • Lägga till skrivare i Papercut Deploy Client, via grön skrivarikon i aktivitetsfältet.

 Logga in i Citrix Workspace

Då Single-Sign-On just nu inte är klart, så behöver du manuellt logga in i Citrix Workspace. Starta Citrix Workspace och fyll I följande: login.helsingborg.se. Klicka sedan ”Continue”.

MN
Maria Nordstrand

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.