Nu släpper vi en ny version av beslutsstöd Medarbetare

Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Den nya versionen av beslutsstöd Medarbetare ska underlätta och förenkla för dig som är chef.

– Den nya versionen är enklare och mer lättnavigerad än den gamla. Det hoppas vi ska förenkla chefernas vardag och underlätta i deras arbete med att skapa en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetsliv, säger Mattias Waldh, HR-controller.

Syftet med projektet har varit att förbättra navigeringen och layouten samt att förenkla bland de många urval som går att göra i beslutsstöd Medarbetare, detta efter en undersökning där stadens chefer fick svara på vad de såg som förbättringsområden i beslutstödet. Navigering, layout och svårighet att tolka resultat var bland annat det som kom fram i undersökningen.

Medarbetarinformationen delas upp i två olika applikationer

För att underlätta chefernas arbete med medarbetarinformation är den numera uppdelad i två olika applikationer:

  • Beslutsstöd Medarbetare med bland annat medarbetar- och anställningsinformation
  • Beslutsstöd Medvind med information om bland annat arbetstid, frånvaro och semester (gäller VOF och KF)

Samtidigt med lanseringen av applikationerna för medarbetare- och Medvindsinformation kommer det också en ny applikation för beslutsstöd Lönestatistik.

– Vi har även valt att lägga alla tre applikationerna i Qlik Sense, en mer användarvänlig miljö som ger möjlighet att få tillgång till beslutsstödet i mobiler och läsplattor, förklarar Agneta Turesson, projektledare.

Fortsatt arbete med ständiga förbättringar

– Även om projektet nu närmar sig slutet fortsätter arbetet i våra nätverk och referensgrupper där vi kontinuerligt hämtar in feedback om den nya versionen. På så sätt kan vi fortsätta förenkla och förbättra beslutsstödet med syfte att underlätta chefernas vardag, avslutar Mattias Waldh.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Mattias Waldh via mattias.waldh@helsingborg.se eller på telefon 10 79 15.

Du kommer åt beslutsstöd via länken Beslutsstödsportalen under Mina system på Portalen/intranätet eller under fliken Beslutsstöd i HR-systemportalen.

Till beslutsstödsportalen

Avbryt
Du behöver logga in för att kunna lämna en kommentar.

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.