E-underskrift
Staden har behov att effektivisera processen med att få olika typer av dokument digitalt underskrivna. Det kan handla om protokoll, avtal, beslut och andra typer av dokument som behöver få en underskrift från en eller flera personer.
Vi har även ett behov av en säker underskriftsprocess där en särskild turordning gäller för de som skriver under ett dokument, samt att någon kan godkänna innan underskriftsprocessen börjar.
Beställa
Tjänsten är tillgänglig och installerad i Helsingborgs stads IT-plattform. Kontrollera med din chef om du är osäker på om du behöver underskrift av dokument.
Hör av dig till kontaktpersonerna om du behöver hjälp och stöd i användandet.
Support
Ta kontakt med Supportcenter om du behöver support.
Kostnad
Alla förvaltningar delar på driftkostnaden.
Övrig information
Alla som har dokument där det krävs en formell underskrift kan använda tjänsten förutsatt att det finns ett dokument i PDF format.
Tjänsten kommer inte att fungera som lagringsplats för underskrivna dokument. Dessa sparas ner på den lagringsyta som anges i dokumenthanteringsplanen/informationshanteringsplanen
Endast det digitala dokumentet är giltigt.
Du loggar in med Bank-ID. I signaturpanelen i den underskrivna PDF-filen kommer att finnas personuppgifter om signatörer, bland annat personnummer. Personnummer krävs av EU och DIGG för avancerade elektroniska underskrifter.