Rutiner för dig som arbetar på Fritid
Här hittar du rutiner för dig som arbetar på Fritid Helsingborg.
Här hittar du rutiner för dig som arbetar på Fritid Helsingborg.
Här hittar du checklista vid lönebryt
Checklista för introduktion av ny medarbetare:
Checklista för introduktion av ny medarbetare
Checklista vid nyanställning och avslutning av tjänst:
Checklista vid nyanställning och avslut av tjänst
Varje enhet ansvarar för att dokumenthanteringen sköts i enlighet med aktuella lagar. Hur vi på skol- och fritidsförvaltningen ska hantera våra dokument kan vi se i respektive nämnds dokumenthanteringsplan.
Här hittar du checklistor för
Läs mer här: Leverantörsfakturor och utbetalningar |
Här kan du läsa rutin och förteckning för hur vi hanterar samtyckesavtal och personuppgifter.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Läs om inköpsprocessens steg för steg och vad du ska ska tänka på i samband med inköp.
Här kan du läsa om hur du upprättar en inventarieförteckning samt vad som gäller för stöldmärkning av stöldbegärliga inventarier.
Rutiner-for-inventarieforteckning-och-stoldmarkning (pdf, 146,79 KB)
Inventarieforteckning-mall-Fritid-Helsingborg (pdf, 26 KB)
Här kan du läsa om de larmrutiner som gäller för Idrottens hus.
Här kan du läsa om vilka rutiner som gäller för semesterledighet.
Rutin för personallarm
Här kan du läsa om post- och godshantering på Idrottens hus.
Rutin för hantering av e-post och telefon vid frånvaro.
Så lägger du in frånvaro i din tjänstetelefon
Här kan du läsa om fritid Helsingborgs rutiner vid sjukdom eller vid vård av barn:
Rutin vid sjukdom eller vid vård av barn