Hantera beställningar i webbutiken

Jobbar du med webbutiken? Så gör du för att hantera de beställningar som kommer in.

På webbutikens webbplats ser du vad som kan beställas.

Du hanterar beställningar av varor/produkter genom att klicka på WooCommerce i Panelen.

Klicka på Ordrar så ser du vad som har beställts. För varje order så ser du vem som har beställt, antalet varor, datum och fakturauppgifter. Siffran bredvid Ordrar visar hur många nya som har kommit in.

Skicka faktura

Skicka faktura till kunden genom att gå in i  Panelen – Woocommerce. Välj och öppna en order.

Under rubriken Order Åtgärder – Välj en åtgärd – väljer du Skicka faktura/ orderdetaljer till kund. Klicka på Uppdatera.

Här kan du också skicka om nytt ordermeddelande i fall beställaren begär det, eller om statusen i ärendet ändras. Till exempel om statusen på ordern justeras till ”Avbruten” eller ”Pausad” av någon anledning.

Om en vara är betald eller inte, kan du se under Order noteringar.

Ändra orderns status

Du kan justera en order, om den till exempel är avbruten eller pausad. Det gör du under rubriken Status.

MN
Maria Nordstrand

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.