Hantera beställningar i webbutiken
Jobbar du med webbutiken? Så gör du för att hantera de beställningar som kommer in.
På webbutikens webbplats ser du vad som kan beställas.
Du hanterar beställningar av varor/produkter genom att klicka på WooCommerce i Panelen.
Klicka på Ordrar så ser du vad som har beställts. För varje order så ser du vem som har beställt, antalet varor, datum och fakturauppgifter. Siffran bredvid Ordrar visar hur många nya som har kommit in.
Skicka faktura
Skicka faktura till kunden genom att gå in i Panelen – Woocommerce. Välj och öppna en order.
Under rubriken Order Åtgärder – Välj en åtgärd – väljer du Skicka faktura/ orderdetaljer till kund. Klicka på Uppdatera.
Här kan du också skicka om nytt ordermeddelande i fall beställaren begär det, eller om statusen i ärendet ändras. Till exempel om statusen på ordern justeras till ”Avbruten” eller ”Pausad” av någon anledning.
Om en vara är betald eller inte, kan du se under Order noteringar.
Ändra orderns status
Du kan justera en order, om den till exempel är avbruten eller pausad. Det gör du under rubriken Status.