Service och bemötande

Helsingborgs stad är en serviceorganisation. Vår uppgift är att ge service till våra invånare, företag och besökare. På den här sidan finns information, inspiration och verktyg för att arbeta med att vidareutveckla service och bemötande i våra verksamheter.

Service är det vi gör, i alla verksamheter, varje dag. Vad som är bra service avgörs av dem som använder våra tjänster. Det betyder inte att vi alltid måste ge det som efterfrågas. Ibland måste vi ge ett negativt besked. Då är det extra viktigt att vi klarar att göra det på ett sådant sätt att den som är i kontakt med oss känner förtroende, förstår och accepterar.

För att kunna skapa goda serviceupplevelser måste vi förstå behov och upplevelser hos dem som använder våra tjänster. För att inte utgå från oss själva utan från tjänsteanvändarna kan vi behöva metoder eller tekniker för att få utifrånperspektiv. Genom dialog och involvering hittar vi arbetssätt som hjälper oss att fråga, lyssna, tolka, analysera och utveckla tjänster tillsammans med dem som ska använda dem.

MJ
Malin Johnsson

Den här länken kan inte nås på ditt nuvarande nätverk. Systemet du försöker nå är endast tillgängligt genom en säker, auktoriserad anslutning.

För att få åtkomst behöver du antingen vara ansluten till nätverket på en specifik plats, som ett kontor, eller använda en säker anslutningsmetod, som en VPN.

Vänligen säkerställ att du är ansluten till rätt nätverk för att fortsätta.