Kampanjsajt
En kampanjsajt kan vara ett sätt att marknadsföra något, värva deltagare, innehålla ett aktuellt erbjudande eller ge fördjupad information. Funderar du på att beställa en kampanjsajt? Börja med att titta på de kanaler som redan finns. Det är alltid lättare att nå ut med ett budskap i en kanal som redan är känd.
Kan ditt innehåll göra sig lika bra på intranätet, helsingborg.se, i sociala medier eller rent av som film? Kanske finns det redan en kampanjsajt dit ditt budskap skulle kunna flytta in? Läs mer om alla våra kommunikationskanaler.
Det är alltid bättre att hålla sig till befintliga och kända kanaler för att nå ut med sitt budskap. Det gör det lättare för användare att få samlad bild av staden och vad vi gör. Dessutom är uppbyggda och etablerade kanaler populära bland sökmotorer som Google.
Funderar du på om en kampanjsajt kan vara ett alternativ för dig?
Detta händer sedan
Efter att vi har gått igenom syfte, mål och de övriga punkterna tar vi tillsammans beslut om den bästa lösningen. Blir det aktuellt med en kampanjsajt, tar vi kontakt med digitaliseringsavdelningen som hjälper dig att sätta upp en sajt.
Tänk igenom vilken färg och form sajten ska ha och vilka funktioner som ska finnas på sajten. Här kan du läsa mer om kampanjsajter som bygger på helsingborgstemat. Saknar du något i helsingborgstemat så prata med digitaliseringsavdelningen. Läs mer om webbutveckling.
Du kommer också att få en skräddarsydd utbildning.
Efter sex månader bokar vi ett nytt möte för att diskutera om sajten ska vara kvar eller släckas ner eller om hela eller delar av innehållet ska flyttas över till någon av våra ordinarie webbplatser som till exempel intranätet eller helsingborg.se.
Så har andra gjort
Våra kampanjsajter följer Helsingborgs stads grafiska profil och håller kraven om tillgänglighet. Här är några exempel på andra kampanjsajter: